Novosti, priopćenja & obavijesti

Inostrano osiguranje, zaštita na svakom putovanju freepik
Novosti

Inostrano osiguranje, zaštita na svakom putovanju

  • Objavljeno: 17.06.2025. 14:10h

Da biste bezbrižno putovali  važno je da, prije polaska na put, osigurate inostrano osiguranje. Inostrano osiguranje pruža vam zaštitu u slučaju zdravstvenih problema dok se nalazite izvan BiH.

Osigurana lica Zavoda HNK, imaju pravo na korištenje hitne zdravstvene zaštite za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja u državama s kojima je Bosna i Hercegovina zaključila ili aktom o sukcesiji preuzela Međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju (R. Hrvatska, Slovenija, Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Njemačka, Turska, Austrija,Italija, Mađarska, Kraljevina Belgija, Nizozemska, VelikoVojvodstvo Luksemburg, R. Češka). 

Hitna zdravstvena zaštita se može koristiti samo u zdravstvenim ustanovama koje su u sistemu javnog zdravstva zemlje ugovornice. U slučaju bolesti ili povrede, troškovi medicinske pomoći u inostranstvu mogu biti vrlo visoki. Inostrano osiguranje omogućava vam da se brinete o svom zdravlju umjesto o finansijskim posljedicama. 

Kako do osiguranja?

Prvi korak koji trebate napraviti je otići kod svog izabranog ljekara kako bi vam izdao Ocjenu zdravstvenog stanja. Ocjenu zdravstvenog stanja osiguranog lica izdaje ljekar na osnovu neposrednog ljekarskog pregleda osiguranog lica, izvršenog uvida u zdravstveni karton i potrebne laboratorijske, RTG snimke i druge medicinske nalaze iz kojih se može pouzdano utvrditi zdravstveno stanje osiguranog lica. Zahtjev za izdavanje dvojezičnog formulara - Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu (www.zzo.ba) uz Ocjenu zdravstvenog stanja osiguranik podnosi u nadležnom područnom uredu Zavoda. Ocjena zdravstvenog stanja ne može biti starija više od 7 dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje dvojezičnog formulara. Zahtjev je potrebno lično podnijeti najranije 14 dana, a najkasnije 7 dana prije odlaska u inostranstvo. Za  malodobnu djecu do 15-e godine života zahtjev podnosi roditelj/staratelj.

Potvrda o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u državama ugovornicama se izdaje na period najduže do 30 dana u toku kalendarske godine. Osiguranom licu Zavoda se može izdati više dvojezičnih formulara za različite države ugovornice tokom jedne kalendarske godine, a zbroj dana na koje su izdane ne može biti duži od 30 dana.

Kako refunidirati troškove?

Osigurano lice Zavoda koje je koristilo hitnu zdravstvenu zaštitu u inostranstvu na osnovu Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu i lično platilo troškove zdravstvene zaštite, može podnijeti pisani zahtjev u nadležnom Zavodu zdravstvenog osiguranja za refundiranje naplaćenih troškova. Zahtjev za refundiranje će razmatrati Ljekarska komisija Zavoda i donijeti Ocjenu i mišljenje, o čemu će podnosilac zahtjeva biti pisanim putem izviješten.
Bez obzira na to koliko ste pažljivi, nepredviđene situacije se mogu dogoditi, stoga je najbolje biti pripremljen. 
 

Pratite nas i na društvenim mrežama

Pretplatite se na naše obavijesti

Prijavite se na naše obavijesti putem newslettera i budite na vrijeme informirani o svim novostima zdravstvenog osiguranja.

Obvezno zdravstveno osiguranje
Osigurava korištenje prava iz zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti i povreda.
Zdravstveno osiguranje članova obitelji
Pravo na zdravstveno osiguranje članova Vaše obitelji.
Zdravstveno osiguranje umirovljenika
Zravstvenog osiguranja umirovljenika i osoba koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na mirovinu.
Dragovoljno osiguranje
Ukoliko niste zdravstveno osigurani a imate sredstva za izdržavanje, možete se dragovoljno osigurati.
Obiteljska medicina
Saznajte sve o obiteljskoj medicini te o odabiru i promjeni svog obiteljskog liječnika.
Pravo osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
Saznajte više o pravima osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
O Zavodu
Upoznajte se sa uslugama, djelatnostima i ulogom Zavoda Zdravstvenog osiguranja HNŽ/K.
Etička linija
Sustav „Etička linija“ je zaštićeni komunikacijski kanal za prijavu nepravilnosti.

Video spotovi

Saznajte više o zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda putem naših promotivnih video spotova.