Novosti, priopćenja & obavijesti

Zdravstveno osiguranje penzionera i osoba u postupku penzionisanja
Novosti

Zdravstveno osiguranje penzionera i osoba u postupku penzionisanja

  • Objavljeno: 20.05.2016. 13:59h

Dugogodišnji problem ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu osoba koje su u procesu penzionisanja, odnosno osoba koje su predale zahtjev za penziju i čekaju rješenje  Federalnog zavoda PIO o penzionisanju konačno je riješen Uputstvom donesenim od strane Porezne uprave F BiH, Federalnog zavoda PIO i Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja F BiH.

Uputstvom je predviđeno kako će osobama koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na penziju, a ispunjavaju uvjete za istu, Federalni zavod PIO izdati Potvrdu na temelju koje će  kantonalna služba Federalnog zavoda PIO izvršiti prijavu na zdravstveno osiguranje putem Porezne uprave F BiH. Izvršenom prijavom  osiguranik stječe pravo na zdravstveno osiguranje i ovjeru zdravstvene knjižice na period od tri (3) mjeseca.

Kako bi ovjerili zdravstvenu knjižicu osiguranici spomenute kategorije trebaju dostaviti nadležnom Područnom uredu Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK (prema mjestu prebivališta osigurane osobe) Zdravstvenu knjižicu u koju su uneseni podaci o novom obvezniku i Potvrdu Federalnog zavoda PIO s naznakom “saglasan za ostvarivanje prava na zdravstveno osiguranje”, kojom se potvrđuje da je podneseni zahtjev za penziju osnovan.

Po isteku ovjere od (3) mjeseca osiguranik je dužan nadležnom područnom uredu Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK dostaviti Rješenje o penziji ili ček od posljednje penzije uz ličnu kartu na uvid. Po dostavljanu Rješenja o penziji ili čeka od posljednje penzije osiguranik ostvaruje pravo na ovjeru zdravstvene knjižice na period od godinu dana od dana uplate doprinosa za penzionere. 

Prijavu članova porodice na zdravstveno osiguranje vrši osiguranik u Područnim uredima Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK temeljem popunjenog obrasca ZO3 (Prijava o promjeni u toku osiguranja) koju ovjerava Federalni zavod PIO te ostale potrebne dokumentacije, zavisno o kojem članu porodice je riječ (suprug/a, dijete, roditelj…). Period važenja ovjere zdravstvene knjižice članovima porodice je isti kao i kod nositelja osiguranja.

Sve dodatne informacije osiguranici mogu dobiti prilikom dolaska u područni uredi Zavoda zdravstvenog osiguranja HNK, putem telefona ili web stranice Zavoda: www.zzo.ba.

Pratite nas i na društvenim mrežama

Pretplatite se na naše obavijesti

Prijavite se na naše obavijesti putem newslettera i budite na vrijeme informirani o svim novostima zdravstvenog osiguranja.

Obvezno zdravstveno osiguranje
Osigurava korištenje prava iz zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti i povreda.
Zdravstveno osiguranje članova obitelji
Pravo na zdravstveno osiguranje članova Vaše obitelji.
Zdravstveno osiguranje umirovljenika
Zravstvenog osiguranja umirovljenika i osoba koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na mirovinu.
Dragovoljno osiguranje
Ukoliko niste zdravstveno osigurani a imate sredstva za izdržavanje, možete se dragovoljno osigurati.
Obiteljska medicina
Saznajte sve o obiteljskoj medicini te o odabiru i promjeni svog obiteljskog liječnika.
Pravo osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
Saznajte više o pravima osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
O Zavodu
Upoznajte se sa uslugama, djelatnostima i ulogom Zavoda Zdravstvenog osiguranja HNŽ/K.
Etička linija
Sustav „Etička linija“ je zaštićeni komunikacijski kanal za prijavu nepravilnosti.

Video spotovi

Saznajte više o zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda putem naših promotivnih video spotova.