Novosti, priopćenja & obavijesti

ZZO HNK – Izvještaj o prijavljenim nepravilnostima
Novosti

ZZO HNK – Izvještaj o prijavljenim nepravilnostima

  • Objavljeno: 18.01.2017. 07:42h

Zavod zdravstvenog osiguranja HNK je odgovoran zakonski i savjesno upravljati sredstvima kojim raspolaže. Obaveza Zavoda je da s novcem kojim raspolaže dostići što je moguće viši stepen kvalitete zdravstvene usluge za osiguranike Zavoda.

Provodeći politiku nulte stope tolerancije prema korupciji  i nepravilnosti u radu Zavod uvodi najviše standarde etike i integriteta u postupanju svih učesnika u sistemu pružanja zdravstvene zaštite, a jedan od uvjeta standarda je otvaranje zaštićenog komunikacijskog kanala za prijave nepravilnosti.

Uvodeći zaštićeni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavljivanje svih nepravilnosti u radu, Zavod je osigurao osiguranicima, radnicima, klijentima i dobavljačima mogućnost prijave nepravilnosti i neetičkih praksi i dobivanje odgovora o rezultatima interne istrage i provedenog postupka u maksimalnom roku od 45 dana.

Anonimni komunikacijski kanal između prijavitelja i ovlaštene osobe-inspektora Zavoda je dvosmjeran. Ovlaštena osoba-inspektor može prijavitelju postaviti dodatna pitanja relevantna za slučaj, a prijavitelj može dodatno informisati ovlaštenu osobu-inspektora o novim saznanjima koristeći pin kod koji mu sistem dodjeljuje prilikom prijave.

Nepravilnošću se smatraju svi postupci suprotni zakonima, propisima i internim aktima, te činjenje ili nepoduzimanje radnji potrebnih za pravilno, etično i transparentno postupanje.

U proteklom periodu, putem anonimnog komunikacijskog sistema „Etičke linija“,   pristiglo je 35 prijava nepravilnosti i to:

- Kršenje internih procedura Zavoda – 2 prijave

- Nepravilnosti u zapošljavanju – 1 prijava

- Nanošenje štete Zavodu – 4

- Otuđenje/Zlouporaba materijalnih sredstava – 1 prijava

- Zlouporaba položaja – 4 prijave  

- Sukob interesa – 3 prijave

- Koruptivna radnja – 1 prijava  

- Propisivanje i izdavanje lijekova s Liste lijekova – 3 prijave

- Bolovanje do i preko 42 dana – 1 prijava

- Ostvarivanje prava na ortopedska i druga pomagala – 1 prijava  

- Usluge zdravstvene zaštite – 8 prijava

- Kršenje etičkog kodeksa – 6 prijava  

Od ukupnog broja pristiglih prijava 11 prijava je odbačeno kao neosnovane, a ostale prijave su obrađene i provedena je interna istraga koja je rezultirala donošenjem 7 odluka koje su sadržale 22 mjere za postupanje. Sve prijave su obrađene u roku 45 dana i o donesenim odlukama i mjerama koje će se poduzeti su obaviješteni prijavitelji. Predložene mjere imaju za cilj otklanjanje nepravilnosti, sistemskih propusta i rizičnih tačaka, a izrečena je i jedna disciplinska mjera.

Zavod poziva sve svoje osiguranike, dobavljače, poslovne partnere, udruženja pacijenata, udruženja građana, udruženje zdravstvenih radnika, ljekara, farmaceute i sve zainteresirane građane da, u dobroj vjeri i namjeri, koriste zaštićeni anonimni komunikacijski kanal „Etička linija“ za prijavu nepravilnosti kako bi se otklonili sistemske propuste i rizična mjesta, riješile prijavljene nepravilnosti, a sve u cilju ostvarivanja kvalitetnije i efikasnije zdravstvene zaštite. 

Pratite nas i na društvenim mrežama

Pretplatite se na naše obavijesti

Prijavite se na naše obavijesti putem newslettera i budite na vrijeme informirani o svim novostima zdravstvenog osiguranja.

Obvezno zdravstveno osiguranje
Osigurava korištenje prava iz zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti i povreda.
Zdravstveno osiguranje članova obitelji
Pravo na zdravstveno osiguranje članova Vaše obitelji.
Zdravstveno osiguranje umirovljenika
Zravstvenog osiguranja umirovljenika i osoba koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na mirovinu.
Dragovoljno osiguranje
Ukoliko niste zdravstveno osigurani a imate sredstva za izdržavanje, možete se dragovoljno osigurati.
Obiteljska medicina
Saznajte sve o obiteljskoj medicini te o odabiru i promjeni svog obiteljskog liječnika.
Pravo osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
Saznajte više o pravima osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
O Zavodu
Upoznajte se sa uslugama, djelatnostima i ulogom Zavoda Zdravstvenog osiguranja HNŽ/K.
Etička linija
Sustav „Etička linija“ je zaštićeni komunikacijski kanal za prijavu nepravilnosti.

Video spotovi

Saznajte više o zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda putem naših promotivnih video spotova.