Novosti, priopćenja & obavijesti

Inozemno osiguranje, zaštita na svakom putovanju freepik
Novosti

Inozemno osiguranje, zaštita na svakom putovanju

  • Objavljeno: 17.06.2025. 14:10h

Da biste se bezbrižno putovali  važno je da, prije polaska na put, osigurate inozemno osiguranje. Inozemno osiguranje pruža vam zaštitu u slučaju zdravstvenih problema dok se nalazite izvan BiH.

Osigurane osobe Zavoda HNŽ/K, imaju pravo na korištenje hitne zdravstvene zaštite za vrijeme privremenog boravka u inozemstvu na teret sredstava obveznog zdravstvenog osiguranja u državama s kojima je Bosna i Hercegovina zaključila ili aktom o sukcesiji preuzela Međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju (R. Hrvatska, Slovenija, Srbija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Njemačka, Turska, Austrija,Italija, Mađarska, Kraljevina Belgija, Nizozemska, VelikoVojvodstvo Luksemburg, R. Češka). 

Hitna zdravstvena zaštita se može koristiti samo u zdravstvenim ustanovama koje su u sustavu javnog zdravstva zemlje ugovornice. U slučaju bolesti ili povrede, troškovi medicinske pomoći u inozemstvu mogu biti vrlo visoki. Inozemno osiguranje omogućava vam da se brinete o svom zdravlju umjesto o financijskim posljedicama. 

Kako do osiguranja?

Prvi korak koji trebate napraviti je otići kod svog izabranog liječnika kako bi vam izdao Ocjenu zdravstvenog stanja. Ocjenu zdravstvenog stanja osigurane osobe izdaje liječnik na temelju neposrednog liječničkog pregleda osigurane osobe, izvršenog uvida u zdravstveni karton i potrebne laboratorijske, RTG snimke i druge medicinske nalaze iz kojih se može pouzdano utvrditi zdravstveno stanje osigurane osobe. Zahtjev za izdavanje dvojezične tiskanice - Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inozemstvu (www.zzo.ba) uz Ocjenu zdravstvenog stanja osiguranik podnosi u nadležnom područnom uredu Zavoda. Ocjenu zdravstvenog stanja ne može biti starija više od 7 dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje dvojezične tiskanice. Zahtjev je potrebno osobno podnijeti najranije 14 dana, a najkasnije 7 dana prije odlaska u inozemstvo. Za  malodobnu djecu do 15-e godine života zahtjev podnosi roditelj/staratelj.

Potvrda o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u državama ugovornicama se izdaje na razdoblje najduže do 30 dana u tijeku kalendarske godine. Osiguranoj osobi Zavoda se može izdati više dvojezičnih tiskanica za različite države ugovornice tijekom jedne kalendarske godine, a zbroj dana na koje su dvojezične tiskanice izdane ne može biti dulji od 30 dana.

Kako refunidirati troškove?

Osigurana osoba Zavoda koja je koristila hitnu zdravstvenu zaštitu u inozemstvu na temelju Potvrde o pravu na davanje u naravi za vrijeme privremenog boravka u inozemstvu i osobno platila troškove zdravstvene zaštite, može podnijeti pisani zahtjev u nadležnom Zavodu zdravstvenog osiguranja za refundiranje naplaćenih troškova. Zahtjev za refundiranje će razmatrati Liječničko povjerenstvo Zavoda i donijeti Ocjenu i mišljenje, o čemu će podnositelj zahtjeva biti pisanim putem izviješten.
Bez obzira na to koliko ste pažljivi, nepredviđene situacije se mogu dogoditi, stoga je najbolje biti pripremljen. 

Pratite nas i na društvenim mrežama

Pretplatite se na naše obavijesti

Prijavite se na naše obavijesti putem newslettera i budite na vrijeme informirani o svim novostima zdravstvenog osiguranja.

Obvezno zdravstveno osiguranje
Osigurava korištenje prava iz zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti i povreda.
Zdravstveno osiguranje članova obitelji
Pravo na zdravstveno osiguranje članova Vaše obitelji.
Zdravstveno osiguranje umirovljenika
Zravstvenog osiguranja umirovljenika i osoba koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na mirovinu.
Dragovoljno osiguranje
Ukoliko niste zdravstveno osigurani a imate sredstva za izdržavanje, možete se dragovoljno osigurati.
Obiteljska medicina
Saznajte sve o obiteljskoj medicini te o odabiru i promjeni svog obiteljskog liječnika.
Pravo osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
Saznajte više o pravima osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
O Zavodu
Upoznajte se sa uslugama, djelatnostima i ulogom Zavoda Zdravstvenog osiguranja HNŽ/K.
Etička linija
Sustav „Etička linija“ je zaštićeni komunikacijski kanal za prijavu nepravilnosti.

Video spotovi

Saznajte više o zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda putem naših promotivnih video spotova.