Novosti, priopćenja & obavijesti

Osigurane osobe imaju pravo na povrat novca
Novosti

Osigurane osobe imaju pravo na povrat novca

  • Objavljeno: 15.03.2013. 14:10h

Zdravstvene ustanove ne smiju osiguranoj osobi koja posjeduje ovjerenu zdravstvenu iskaznicu, ukoliko je kupila premiju osiguranja za 2013. godinu, naplatiti sudjelovanje u pokriću dijela troškova zdravstvene zaštite sukladno Odluci o premiji - sudjelovanju osiguranih osoba u pokriću dijela troškova zdravstvene zaštite.

Međutim, Zavod zdravstvenog osiguranja Hercegovačko-neretvanske županije/ kantona evidentirao je više slučajeva u kojima su zdravstvene ustanove postupile suprotno odredbi ugovora koje su sklopile s Zavodom. Zbog toga su vršena refundiranja osiguranim osobama od strane Stručne službe Zavoda putem Rješenja, a na teret materijalnih troškova zdravstvenih ustanova koje su naplatile usluge koje nisu smjele naplatiti i to u visini utrošenih sredstava.

Obzirom da pojedine oštećene osobe nisu upoznate s time da mogu podnijeti zahtjev i tražiti povrat novca ukoliko im se dogodila navedena situacija ali da je potrebno uzeti račun za naplaćene usluge. Ovim tekstom želimo skrenuti pozornost na ovaj problem te istovremeno pojasniti kako postupiti ukoliko neka ugovorna zdravstvene ustanova prekrši odredbe ugovorenih obveza.

U slučaju da neka zdravstvena ustanova postupi suprotno zakonskim propisima i naplati uslugu osiguranoj osobi, njoj će se izvršiti refundiranje naplaćenih sredstava na teret sredstava zdravstvene ustanove.

Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ/ K je zaključio ugovore sa zdravstvenim ustanovama na području HNŽ/ K za osiguranje osiguranim osobama Zavoda: primarne zdravstvene zaštite, konzultativno-specijalističke zdravstvene zaštite sekundarnog nivoa, izvan bolničkog dijagnostičkog nivoa i bolničke zdravstvene zaštite sekundarnog nivoa.

Sve osigurane osobe koje posjeduju premiju i uredno ovjerenu zdravstvenu iskaznicu mogu iskoristiti svoje pravo i zatražiti povrat uplaćenih sredstava za usluge koje su im zdravstvene ustanove naplatile, a to nisu smjele učiniti.

Stoga, potrebno je uzeti račun za naplaćenu uslugu i podnijeti zahtjev za povrat novca. Zahtjev za povrat sredstava oštećene osobe mogu podnijeti u svim područnim uredima Zavoda prema mjestu prebivališta osiguranih osoba.

Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ/ K će pozitivno odgovoriti na sve zahtjeve za koje se utvrdi da su zdravstvene ustanove kršeći odredbe ugovora s Zavodom oštetile osigurane osobe, uskrativši im zajamčena prava. Zdravstvenim ustanovama, za koje se utvrdi da su naplaćivale usluge, a koje nisu smjele, bit će umanjeni materijalni troškovi za sporne iznose.

Ukoliko dođe do novih povreda, Zavod je novim Ugovorom predvidio teže kaznene odredbe prema zdravstvenim ustanovama i to mogućnost umanjenja mjesečnog iznosa ugovorenih sredstava u visini do 10 posto prema zdravstvenoj ustanovi koja ošteti osiguranu osobu.

U slučajevima ponavljanja navedenih povreda, pored refundacije iznosa naplaćenog osiguranoj osobi, Zavod ne samo da će zdravstvenoj ustanovi – prekršitelju, umanjiti materijalne troškove u visini duploj većoj od visine naplaćenih sredstava nego će pojedinim liječnicima prekršiteljima oduzeti ovlaštenje za propisivanje lijekova s Liste lijekova, a u slučaju ponavljanja, trajno.

Zavod je upozorio mjerodavna tijela da reagiraju na sve pojave koje nisu u skladu s važećim propisima te će se  pokrenuti određene aktivnosti da se utvrdi tko, kada i kako je kršio važeće propise te će se protiv istih pokrenuti postupci kako zakonodavac nalaže.

Zavod kao servis osiguranih osoba neće dopustiti da se provodi samovolja pojedinaca.
Nadležna tijela će pratiti što se događa na terenu i poduzimati radnje koje se trebaju provesti protiv neodgovornih osoba u zdravstvenim ustanovama.

U slučaju bilo kakvi dodatnih pitanja i pojašnjenja molimo sve osigurane osobe da nam se obrate putem forme na Internet stranici u rubrici: Primjedbe, pohvale i pritužbe ili Često postavljena pitanja.

Dakako, to mogu učiniti u svim područnim uredima prema mjestu prebivališta u redovnom radnom vremenu.

Pratite nas i na društvenim mrežama

Pretplatite se na naše obavijesti

Prijavite se na naše obavijesti putem newslettera i budite na vrijeme informirani o svim novostima zdravstvenog osiguranja.

Obvezno zdravstveno osiguranje
Osigurava korištenje prava iz zdravstvenog osiguranja u slučaju bolesti i povreda.
Zdravstveno osiguranje članova obitelji
Pravo na zdravstveno osiguranje članova Vaše obitelji.
Zdravstveno osiguranje umirovljenika
Zravstvenog osiguranja umirovljenika i osoba koje su podnijele zahtjev za ostvarivanje prava na mirovinu.
Dragovoljno osiguranje
Ukoliko niste zdravstveno osigurani a imate sredstva za izdržavanje, možete se dragovoljno osigurati.
Obiteljska medicina
Saznajte sve o obiteljskoj medicini te o odabiru i promjeni svog obiteljskog liječnika.
Pravo osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
Saznajte više o pravima osiguranih osoba na liječenje izvan HNŽ/K
O Zavodu
Upoznajte se sa uslugama, djelatnostima i ulogom Zavoda Zdravstvenog osiguranja HNŽ/K.
Etička linija
Sustav „Etička linija“ je zaštićeni komunikacijski kanal za prijavu nepravilnosti.

Video spotovi

Saznajte više o zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda putem naših promotivnih video spotova.