ISO standard zaokret prema osiguranim osobama

ISO standard zaokret prema osiguranim osobama

11.04.2013. 11:33h

U nepovoljnoj gospodarskoj situaciji u okruženju Zavod zdravstvenog osiguranja Hercegovačko-neretvanske županije/ kantona je suočen s mnogim izazovima: od vladinih propisa do raznih zahtjeva zdravstvenih ustanova a što se nerijetko negativno odrazi na proširenje prava osiguranih osoba.

Menadžment Zavoda želi napraviti dramatične promjene u proširenju prava ali i u pružanju usluga osiguranim osobama.

Dakako da to nije moguće napraviti bez racionalnijeg ponašanja svih čimbenika u sustavu zdravstva, a što je bitan preduvjet za kvalitetniju i sve obuhvatniju brigu za osiguranim osobama.

Zavod, ne samo da kontinuirano poziva menadžment zdravstvenih ustanova na racionalizaciju, nego je i unutar svojeg poslovanja poduzeo konkretne mjere kojima želi unaprijediti kvalitetu i zadovoljstvo, prvenstveno prema osiguranoj osobi, ali i prema zdravstvenim ustanovama i svojim djelatnicima.

Zbog toga se u Zavodu već duže vrijeme radi na uvođenju i primjeni sustava upravljanja kvalitetom po ISO standardu u zdravstvenom osiguranju s ciljem stalnog unaprjeđivanja svojih usluga. Stvara se strategija za akreditaciju i certifikaciju.

Cilj tog postupka je promicati stalno poboljšanje kvalitete CQI (kontinuirano poboljšanje kvalitete) kao mjere za zadovoljavanje pitanja racionalizacije i povećanja efikasnosti.

Rukovodstvo i djelatnici ZZO HNŽ/ K već tri mjeseca intenzivno rade na implementaciji standarda ISO 9001:2008. Zaposleni u ZZO su uložili veliki napor da izrade i primjene neophodnu dokumentaciju koja je zahtijevana standardom. Posao veoma dobro napreduje tako da će do konca lipnja ove godine kako je i planirano sustav biti spreman za certifikaciju koju će izvršiti  ovlaštena certifikacijska kuća, rekao je Selim Ćemerlić, dipl. ing. EOQ menadžer/ auditor kvaliteta, okoliša/ sigurnosti, ispred agencije koja uvodi standard u ZZO HNŽ.

Ovakva politika upravljanja je radikalan zaokret u odnosu na dosadašnju praksu te će se ogledati najviše u primjeni procesnog upravljanja s naglaskom na osigurane osobe i njihova prava koja proistječu iz zdravstvenog osiguranja.

Menadžeri kvalitete u Zavodu biti će koncentrirani na otkrivanju, izoliranju te rješavanju procesno organizacijskih problema. U Zavodu se trenutno vrši edukacija svih zaposlenika o osnovama metoda prepoznavanja problema i prilika, istraživanja uzroka, razvijanja i provođenja rješenja i preuzimanja kontrole nad novim standardima. Prvi rezultati su ohrabrujući. Sve organizacijske jedinice pokazuju temeljno razumijevanje problema po pitanju procedura i indikatora za praćenja uspješnosti.

Pored uvođenja ISO standarda, Zavod provodi paralelne projekte; uvodi Integrirano zdravstveno informacijski sustav i DRG-a a koji će doprinijeti unapređenju učinkovitosti i kvalitete sustava u pružanju zdravstvenih usluga.

Ovi dugoročni proces provodit će se u nekoliko faza od kojih će svaka za sebe donositi novu kvalitetu u pružanju usluga osiguranim osobama u HNŽ, što jest i cilj.

Natrag na arhivu novosti i obavijesti
  • Pitanja osiguranika i odgovori
  • Korisni savjeti
 

Video Spotovi

Promotivnim video objašnjenjima saznajte više o svom zdravstvenom osiguranju, pravima osiguranika i uslugama Zavoda.